پیام مدیریتی

مدیران ارشد مکرراً در شناخت این نکته شکست می ‌خورند که اگر قرار است ارتباطات اثربخش باشند، باید دو طرفه باشند. رابرت مک‌ موری 

 

 

آنتراکت

حاکم انگشتری بی‌نگین به دخو هدیه داد. دخو انگشتر را به انگشتش کرد و از خدا خواست به جای چنین محبتی یک خانه بی‌سقف در بهشت به حاکم عطا فرماید. حاکم پرسید: "چرا بی‌سقف؟" دخو جواب داد: "به دل نگیر! ان‌شاالله وقتی نگین انگشتر رسید، سقف خانه هم ساخته می‌شود."

تقویم تکنولوژی

تقویم تکنولوژی


    
    * در سال 1975 شرکت IBM کامپیوتر قابل حمل خودش را با مدل IBM 5100 به بازار معرفی کرد.
    
    * سال 1978 هم زمانی بود که این شرکت کامپیوتر جدید دیگری را با مدل System/38 به بازار معرفی و رونمایی کرد.
    * در سال 1980 هم شرکت IBM پردازنده جدیدش را با مدل 801 RISC به بازار معرفی و عرضه کرد.
    * در سال 1981 این شرکت اولین کامپیوتر مصرفی خودش برای کابران خانگی را با قیمت 1565 دلار به بازار معرفی کرد. این کامپیوتر در واقع کوچک ترین و ارزان قیمت ترین کامپیوتر تولید شده تا آن زمان بود. در همین سال هم شرکت IBM با Microsoft برای استفاده از سیستم عامل های آن در کامپیوترهایش موافقت کرد. این سیستم عامل ها در آن زمان MS-DOS بودند. در این سال همچنین Microsoft حق تولید سیستم عامل QDOS را با قیمت 50 هزار دلار خرید و IBM را برای استفاده از آن متقاعد کرد.
    * سال 1984 هم زمانی بود که این شرکت کامپیوتر شخصی مدل AT خودش را که در واقع کامپیوتر شخصی قابل حمل این شرکت به حساب می آمد، به بازار معرفی کرد. در همین سال نرم افزارهای اداری این شرکت برای کامپیوترهای System/36 و System/370 به بازار معرفی شد.
    *در سال 1985 هم شرکت IBM تکنولوژی Token Ring LAN خودش را معرفی کرد.