بزرگ ترین کارفرما در قزاقستان مهاجری کره ای است

    
    ولادیمیرکیم، رییس و بزرگ ترین سهامدار شرکت تولیدکننده مس کازخامیس، در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 7/3میلیارد دلار به عنوان دویست و چهل و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد.
    او ثروت خود را از صنعت معدن و فرآوری فلزات با ارزش و غیرآهنی بدست آورده است. او بزرگ ترین کارفرما و ثروتمندترین فرد در قزاقستان است.
    ولادیمیر سرگیویچ کیم در 29 اکتبر سال 1960 در روستای میرزاکنت در قزاقستان متولد شد. پدر او فردی کره ای بود که به اجبار استالین مجبور به نقل مکان به قزاقستان شده بود. ولادیمیر پس از اتمام دبیرستان در زمان حکومت شوروی سابق به موسسه معماری آلما- آتا رفت و در سال 1982 از این موسسه فارغ التحصیل شد.  وی سپس در آمریکا در رشته MBA و دکترای مدیریت کسب و کار تحصیل کرد و در سال 1998 مدرک خود را گرفت.
    ولادیمیر کیم بین سال های 1992 تا 1995 بنگاه   قزاقستان- سامسونگ را اداره می کرد. وی از سال 1995 تا 1997 نیز در جایگاه مدیر و رییس شرکت ژزکازگانتس وتمت بود.
    ولادیمیر کیم کمی پس از استقلال قزاقستان در سال 1995 به شرکت کازخامیس پیوست. او همچنین از دسامبر سال 2000 به عنوان رییس هیات مدیره شرکت انتخاب شد.
    ولادیمیر کیم در حال حاضر مالک 45 درصد سهام بنگاه کازخامیس است. کیم در نوامبر سال 2002 به شورای سیاسی اوتان پارتی پیوست. کیم در سال 2005 نیز وی به عنوان رییس کل شرکت کازخامیس انتخاب شد. تاریخچه این شرکت به زمانی برمی گردد که یک مجتمع ذوب مس در سال 1930 در بالخاش در قزاقستان شروع به کار کرد. این شرکت 16 معدن و دو کارخانه تصفیه و ذوب در جمهوری قزاقستان را اداره می کند.
    شرکت کازخامیس یک شرکت معدن مس است که دفترمرکزی آن در لندن است، اما بخش عمده سرمایه های آن در قزاقستان واقع شده است. محصولات این شرکت شامل مس، روی، نقره و طلامی شود. درآمد کازخامیس در سال 2009 در حدود 4/2 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 553 میلیون دلار برآورد شده بود.
    سهام شرکت کازخامیس در بازار سهام لندن نیز به فروش می رود.ولادیمیر کیم ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن آلماتی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد