دبیر کل اتاق تهران: 4 سال موفقیت آمیز را پشت سر گذاشتیم


    هیات رییسه اتاق تهران - عکس: آکو سالمی
    برنامه و بودجه سال آینده بزرگ ترین نهاد بخش خصوصی کشور تصویب شد
    گروه بازرگانی: دبیرکل اتاق تهران در آخرین نشست هیات نمایندگان دوره ششم این اتاق ضمن دفاع از عملکرد آنها، دستاوردهای این دوره را موفقیت آمیز و واجد اهمیت دانست
    در این نشست پس از گزارش محمد مهدی راسخ درباره برنامه های آینده اتاق تهران، پیش نویس برنامه و بودجه این اتاق در سال 1390 به تصویب هیات نمایندگان رسید. دبیر کل اتاق تهران درباره جزئیات بودجه سال آینده گفت: مجموع درآمد اتاق در سال آینده، حدود 103 میلیارد ریال برآورد شده است که 30 میلیارد ریال آن به امور جاری، 55 میلیارد و 300 میلیون ریال بودجه عملیاتی و 18 میلیارد ریال نیز به سایر بخش ها اختصاص یافته است. دبیر کل اتاق تهران خاطرنشان کرد: بر مبنای آنچه که در سال 1389 اتفاق افتاد و براساس برنامه ریزی های جدید، مجموع هزینه ها به حدود 98 میلیارد و 200 میلیون ریال رسید که 5 میلیارد و 100 میلیون ریال نیز مازاد بودجه سال گذشته بوده است.
    محمدمهدی راسخ با اشاره به دستاوردها و موفقیت های اتاق طی چهار سال گذشته گفت: در ابتدای دوره تصویب شد تا قبل از دستور جلسه در هر نشست، سه نفر از اعضای هیات نمایندگان سخنرانی داشته باشند و دیدگاه و نظرات خود را بیان کنند. اتاق تهران هم همواره این نظرات را جمع بندی می کرد و ماحصل آن را در اختیار مسوولان امر قرار می داد.
    راسخ همچنین عملکرد واحدهای مختلف اتاق را به طور خلاصه برای هیات نمایندگان در طول این چهار سال ارائه کرد. دبیرکل اتاق تهران ادامه داد: در طول چهارسال گذشته، هیات نمایندگان 46 جلسه رسمی برگزار کرده که به طور متوسط، هر ماه یک جلسه برپا شده است. هیات رییسه اتاق تهران هم 165 جلسه یعنی به طور متوسط هر هفته یک جلسه برگزار کرده است. در این جلسه ها تهیه و تدوین برنامه و بودجه اتاق، نحوه ارتباط با قوای سه گانه، بررسی و تصویب طرح های پژوهشی و طرح موضوعات مرتبط پیگیری و اجرایی شده است. راسخ در مورد کمیسیون های اتاق تهران نیز گفت: شش کمیسیون تخصصی در اتاق داریم که جلسات خود را به طور مرتب برگزار کردند و نکته قابل توجه آن نیز حضور پررنگ هیات نمایندگان اتاق در جلسات کمیسیون ها بود.
    محمدمهدی راسخ همچنین در مورد طرح های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اتاق تهران گفت: در این دوره دو مرکز پژوهشی در اتاق تهران ایجاد کردیم که بسیار پربار و فعال حاضر شدند و آثار خوبی نیز از طریق این دو مرکز چاپ و منتشر شد که بهترین نمونه آن کتاب هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر صنعت و خانوار بود که محصول همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی شریف بود.
    دبیرکل اتاق بازرگانی تهران همچنین از گزارش هایی نام برد که در این مراکز تهیه شده و با کمک هیات نمایندگان و با استفاده از نظرات آنان تکمیل و برای قوای سه گانه ارسال شده است. راسخ در این زمینه به گزارش هایی در مورد اصلاح نرخ ارز، تعیین نرخ سود بانکی، بهبود فضای کسب و کار، سازماندهی تشکیلات مرتبط با بخش خصوصی نام برد که تعدادی چاپ شده و برخی هم در دست چاپ است. همچنین از تز دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعات مرتبط حمایت شده است.    راسخ ادامه داد: در بخش بین الملل نیز اتاق تهران همیشه پذیرای سفرا و رایزن های بازرگانی خارجی بوده و دیدارهای متعددی نیز در این زمینه با هماهنگی امور بین الملل برقرار شده است. در این دوره اتاق تهران 29 هیات به کشورهای خارجی فرستاده و هم چنین پذیرای 22 هیات از خارج کشور بوده و در این میان تفاهمنامه و توافقنامه هایی نیز با اتاق های بازرگانی شهرهای بزرگ کشورهای همسایه امضا شده است.
    دبیرکل راسخ هم چنین از برگزاری موفق جلسات صبحانه با مسوولان و دعوت وزیران بازرگانی، نیرو، نفت، اقتصاد، کار و امور اجتماعی، ارتباطات، راه و ترابری و مدیران و مسوولان دولتی مثل روسای سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی و رییس کل بانک مرکزی نام برد و برگزاری این جلسات را دال بر موفقیت های اتاق بازرگانی تهران دانست.
    دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اتاق تهران هم چنین با اشاره به برگزاری کلاس ها و دوره های متعدد آموزشی در اتاق تهران برای اعضا، کارکنان و فعالان بخش خصوصی از توافق مهم این اتاق با دانشگاه صنعتی شریف برای برگزاری دوره MBA مخصوص مدیران بخش خصوصی یاد کرد که اولین دوره آن هم از ابتدای مهرماه آغاز شده است.
    راسخ هم چنین در مورد خدمات اتاق به اعضا گفت: طی چهار سال گذشته 150 هزار گواهی مبدا و 13 هزار و 970 کارت بازرگانی جدید صادر شده است. هم چنین 36 هزار و 590 کارت نیز تمدید اعتبار شده است. نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف تاکنون 19 هزار و 67 جلسه برگزار کرده اند و به 146 پرونده رسیدگی کرده اند هم چنین نمایندگان اتاق در 330 شعبه سازمان تامین اجتماعی حضور فعال داشته اند. در بخش خدمات رسانی نیز حدود 5 هزار مشاوره حقوقی و 18 هزار مشاوره بازرگانی و مالیاتی به اعضا داده شده است.
    راسخ هم چنین از همایش های برگزار شده توسط اتاق تهران، حمایت مادی و معنوی از برگزاری سمینارها و همایش های بخش خصوصی، خرید و ساخت ساختمان جدید اتاق تهران، الکترونیک کردن امور جاری اتاق و تمدید گواهی ایزو 9001 به عنوان بخشی دیگر از اقدامات اتاق تهران نام برد.    دبیرکل اتاق تهران در پایان سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که هر ساله تمامی حساب ها، درآمدها و هزینه های اتاق تهران توسط یک موسسه مستقل حسابرسی شده و مجموع صورت های مالی و حساب های اتاق تهران مورد تایید حسابرس قرار گرفته است.
    این آخرین نشست دوره ششم هیات نمایندگان اتاق تهران بود. انتخابات اتاق های بازرگانی قرار است در تاریخ 4 اسفندماه برگزار شود.

نظرات 6 + ارسال نظر
حامد شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

میشه بگید از بین اساتید زیز تو هر درس کدوم استاد بهتره و یا با کدومشون نگیرم بهتره:
زبان تخصصی:؟ عبیداله مدرسی-جمشید امانی
مدیریت منابع انسانی پیشرفته:؟ آهنچی-کیومرث احمدی- جمشیدی؟
تحلیل آماری"؟ فقط عادل فاطمی داره!
مدیریت استراتژیک:؟ خاکسار-کفچه
بازارشناسی و مدیریت بازار:؟ جمشید امانی-رضا شافعی
مدیریت رفتار سازمانی پشرفته:؟ خاکسار- عادل صلواتی- کیومرث احمدی
حسابداری مدیریت:؟ پیمان امینی-عطا ا... محمدی- جامعی- نظری پور
تحقیق در عملیات پیشرفته:؟ هریش سلطان پناه-هیوا قارونی
اقتصاد مدیریت:؟ صفیار امینی- شریف کریمی- فواد حبیبی
لطفا بر اساس تجربه ای که دارید بگید در این درسها کدام استادها مناسبترند از لحاظ تجربه خوب یا احیانا تجربه بد؟

حامد شنبه 23 بهمن 1389 ساعت 10:20 ب.ظ

دوست عزیز میشه این سوال را همیجا جواب بدین
من برای بار دوم که این سوال را زاتون میپرسم . لطفا جواب من بدید
میشه بگید از بین اساتید زیز تو هر درس کدوم استاد بهتره و یا با کدومشون نگیرم بهتره:
زبان تخصصی:؟ عبیداله مدرسی-جمشید امانی
مدیریت منابع انسانی پیشرفته:؟ آهنچی-کیومرث احمدی- جمشیدی؟
تحلیل آماری"؟ فقط عادل فاطمی داره!
مدیریت استراتژیک:؟ خاکسار-کفچه
بازارشناسی و مدیریت بازار:؟ جمشید امانی-رضا شافعی
مدیریت رفتار سازمانی پشرفته:؟ خاکسار- عادل صلواتی- کیومرث احمدی
حسابداری مدیریت:؟ پیمان امینی-عطا ا... محمدی- جامعی- نظری پور
تحقیق در عملیات پیشرفته:؟ هریش سلطان پناه-هیوا قارونی
اقتصاد مدیریت:؟ صفیار امینی- شریف کریمی- فواد حبیبی
لطفا بر اساس تجربه ای که دارید بگید در این درسها کدام استادها مناسبترند از لحاظ تجربه خوب یا احیانا تجربه بد؟

روناک سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام -شما میدونید کلاسها ارشد از این هفته شروع میشه یا 4 شنبه و 5 شنبه هفته بعد؟
من ممکنه این هفته کلاس نرم و از هفته بعد برم ؟اآیا مشکلی پیش میاد بنظرتون؟

روناک جمعه 29 بهمن 1389 ساعت 03:29 ق.ظ

گویا شما اصلا علاقه ای ندارید به مراجعین سایتتون جواب بدین. درسته؟

تیم ITGAh.net چهارشنبه 18 اسفند 1389 ساعت 06:03 ب.ظ http://www.itgah.net

شبکه اجتماعی ارتباط - شبکه مجازی دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج راه اندازی شد : www.ertebat.cz.cc

یکی دوشنبه 14 شهریور 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

امانی/شافعی/فاروقی/احمدی/صلواتی/محمدی/امینی/کفچه بگیر ضرر نمیکنی اینا همشون نمره میدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد